Στο Νησί

Περιβαλλοντικό Μονοπάτι

Ε΄ και ΣΤ΄ τάξη - 21 Απριλίου 2010


   Είμαστε πολύ  χαρούμενοι. Σήμερα πήγαμε στο νησάκι της λίμνης Παμβώτιδας. Με το λεωφορείο φτάσαμε στο μόλο όπου συναντήσαμε τον κύριο Θωμά, υπεύθυνο Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης και μας είπε λίγα πράγματα για το τι θα περιέχει η ξενάγηση.
 
sto_nisi_01.jpg
 
sto_nisi_02.jpg sto_nisi_03.jpg
 
   Μπήκαμε στο μεγάλο καραβάκι και φτάσαμε στο πανέμορφο νησάκι. 
 
sto_nisi_04.jpg  sto_nisi_04.jpg
 
   Όταν φτάσαμε στο νησάκι αυτό που μας εξέπληξε ήταν τα τεραστία ψάρια.αλλά και κάποια μεγάλα χέλια που που διακοσμούσαν τα ενυδρεία που είχαν έξω από τις ταβέρνες τους οι μαγαζάτορες. Αυτά μας έκαναν μεγάλη εντύπωση. Αργότερα ο κύριος Θωμάς μας ενημέρωσε για το νησάκι.
 
sto_nisi_05.jpg sto_nisi_06.jpg
 
   Εκείνη την ώρα είδαμε κάτι πάπιες και όλα τα παιδιά ενθουσιάστηκαν.  Μετά προχωρήσαμε στα στενά δρομάκια του νησιού και είδαμε ηλικιωμένους ανθρώπους να κάθονται στα καφενεία και να πίνουν τον κλασσικό ελληνικό καφέ τους. 
 
sto_nisi_08.jpg sto_nisi_09.jpg
 
    Στην πλατεία του νησιού υπήρχε ένας ανάγλυφος χάρτης με το λεκανοπέδιο, τη λίμνη, το νησάκι, τα Γιάννενα και τη γύρω περιοχή. Προχωρήσαμε και πήγαμε έξω από το μοναστήρι του Αγίου Παντελεήμονα όπου σκότωσαν τον Αλή Πασά..
 
sto_nisi_10.jpg sto_nisi_11.jpg
 
     Εκεί είπαμε  μερικά πράγματα.  Η ξενάγηση συνεχίστηκε στα μοναστήρια, το κρυφό σχολειό, την αρχιτεκτονική  και τα καλντερίμια του νησιού.
 
sto_nisi_12.jpg
 
sto_nisi_13.jpg sto_nisi_14.jpg
 
    Αργότερα περάσαμε δίπλα σε ένα πανέμορφο δάσος που είχε και κάτι σαλιγκάρια. Παίξαμε παιχνίδια με τον "ξεναγό" μας, γνωρίσαμε καλά  την αλυσίδα των ζώων και αναπνεύσαμε καθαρό αέρα .
 
sto_nisi_15.jpg
 
Ένα παιχνίδι που παίξαμε ήταν να κλείσουμε τα μάτια και να ακούσουμε τα ζώα, το θρόισμα των φύλλων και διάφορους ήχους της φύσης . Αυτό μας έκανε μεγάλη εντύπωση.
 
sto_nisi_16.jpg sto_nisi_17.jpg
 
Θαυμάσαμε το τοπίο, τη φύση , γνωρίσαμε και νιώσαμε τα οικοσυστήματα της λίμνης και του δάσους.
  
sto_nisi_18.jpg  sto_nisi_19.jpg
 
Εντυπωσιασμένοι μείναμε και από τον τρόπο που ήταν χτισμένα τα σπίτια.
 
sto_nisi_20.jpg sto_nisi_21.jpg
 
    Στο τέλος  πήγαμε για ψώνια  στα γραφικά μαγαζάκια του νησιού και φάγαμε το παγωτό μας στην όμορφη πλατειούλα του
   sto_nisi_22.jpg
 
     Κι όπως όλα τα καλά τελειώνουν γρήγορα, οι δάσκαλοί μας μάς βάλανε στο καραβάκι και γυρίσαμε στο σχολείο μας πιο σοφοί…Ήταν  μια εξαίσια εκδρομή, θέλουμε να ξαναπάμε!!!!!  
 

 
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΗΝ ΝΤΙΝΑ  (κάτοικο του νησιού )
 
Στην επιστροφή μας από το νησάκι συναντήσαμε τη Ντίνα, που περίμενε το καραβάκι να πάει στο νησάκι στο σπίτι της  και της ζητήσαμε να μας δώσει μια μικρή συνέντευξη.
 
sto_nisi_23.jpg
 
ΠΟΣΟ ΧΡΟΝΩΝ ΕΙΣΑΙ ΝΤΙΝΑ ;
Είμαι 18 χρονών  και πάω στο Γ’ λύκειο . Το νησάκι έχει μόνο νηπιαγωγείο και δημοτικό  κι έτσι αναγκαζόμαστε  κάθε πρωί να  παίρνουμε το καραβάκι    για να μας πάει απέναντι στα Γιάννενα…
 
ΠΩΣ ΠΕΡΝΑΣ ΤΟΝ ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΣΟΥ ΧΡΟΝΟ;
Μου αρέσει η σχέση μου με το περιβάλλον.  Όλα εδώ είναι ήρεμα . Τώρα τελευταία γίνονται και πράγματα για τους νέους αλλά λείπουν ακόμα πολλά . Τα πάντα κινούνται γύρω από τον τουρισμό. Ό,τι γίνεται είναι για τους τουρίστες και τίποτα για τους μόνιμους κατοίκους. Δεν έχουμε όμως παράπονο…Το νησάκι μας, ο τόπος μας μάς αρέσει όπως είναι!
 
ΘΑ ΗΘΕΛΕΣ ΝΑ ΦΤΙΑΧΝΟΤΑΝ ΜΙΑ ΓΕΦΥΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΩΝΕ ΤΟ ΝΗΣΑΚΙ ΜΕ ΤΗΝ ΞΗΡΑ;
Όχι, γιατί το νησάκι θα έχανε τότε τη μαγεία και τη γραφικότητα που έχει τώρα.
Μπορεί να μετακινούμαστε πιο εύκολα οι ντόπιοι κάτοικοι, αλλά θα άλλαζαν  όλα…
 
ΠΩΣ ΦΑΝΤΑΖΕΣΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΣΟΥ  ;
Θα ήθελα να σπουδάσω στο πανεπιστήμιο  και να εξακολουθώ να μένω στο νησάκι  παρ’ όλες τις δυσκολίες της μετακίνησης. Θέλω να βοηθήσω το νησί μου, όπως μπορέσω…
Δε θ’ άλλαζα αυτό τον τόπο με τίποτα! 
 

    Αρχική σελίδα

  Το σχολείο μας

    Η περιοχή μας
    Εγκαταστάσεις
    Ιστορικό
    Το προσωπικό
    Τάξεις, μαθητές
    Επικοινωνία

  Δραστηριότητες

    Ημερολόγιo 
    Ευέλικτη ζώνη

  Για τους μαθητές

    Για όλες τις τάξεις
    ΣΤ' Τάξη
    Ε' Τάξη
    Δ' Τάξη
    Γ' Τάξη
    Β' Τάξη
    Α' Τάξη

  Για τους γονείς

    Πληροφορίες